8 жовтня 2024 р., в святковий день, відбулася зустріч представниць Медіаційної служби університету зі студентами другого курсу ОП Бакалавр, магістрами ОПП «Медіація» спеціальності 081 Право. Координаторка служби, Лідія Нестеренко, розповіла про діючі в університеті механізми вирішення конфліктів між учасниками освітнього процесу, ціннісні засади. на яких базується освітнє середовище університету, принципи академічної доброчесності, етичний кодекс. Торкнулися питання окремих процедур та органів врегулювання конфліктних ситуацій. Учасники зустрічі погодилися, що кожного разу, коли виникає конфлікт важливо усвідомлено приймати рішення про стратегію його вирішення. Тому важливо, що університет забезпечує різноманітні можливості, зокрема провести переговори за участю нейтрального посередника – медіатора в рамках діяльності медіаційної служби університету.
Обговорення вийшло далеко за межі розмови про діяльність медіаційної служби. Студентів цікавили питання: «у звʼязку з чим медіація не настільки розвинена як в інших країнах; чому ми, як викладачі та правники-практики обрали саме напрямок медіацію; хто може бути медіатором; чи є певні обмеження чи випадки, коли медіація не рекомендується; які риси мають бути притаманні медіатору; як медіатор забезпечує свою нейтральність під час процесу; чим корисна медіація» та багато інших. Вдячні викладачкам кафедри публічного права асистенткам Наталі Волковій, Катерині Солодан, Ангеліні Паламарчук за те, що поділилися практичним досвідом, особливостями навчання медіаторів та долучилися до цікавої дискусії.
Згідно з невеликим опитуванням, яке ми провели, присутні студенти вже зараз мають бачення своєї майбутньої професійної діяльності. Більшість мріє працювати суддями чи адвокатами, є бажаючі бути прокурорами чи нотаріусами, є ті, хто буде частиною команд контролюючих органів. При цьому всі погодилися, що навички, якими володіє медіатор є важливими в діяльності правника незалежно від посади. А формування культури мирного вирішення спорів має відбуватися вже під час навчального процесу.
Тепер у відповідь на питання «Як пройшов ваш день?» можна впевнено говорити: «День пройшов з вдячністю кожному, завдяки кому цей день відбувся! Із захопленням професією правника, її багатогранністю, розумінням цінності нашого вкладу як викладачів у професійне становлення наших студентів».
Лідія Нестеренко
Координаторка медіаційної служби університету