Підсумки першого робочого тижня практики магістрами ОПП «Медіація» згідно грантового проекту «Медіація: навчання та трансформація суспільства /MEDIATS» Програми ERASMUS + KA2: CBHE MEDIATS ERASMUS+KA2
Черговий навчальний день для нас, студентів 5 та 6 курсів ОПП «Медіація» юридичного факультету Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, розпочався о 9:30 з лекції на тему: «Сімейна медіація. Залучення дітей у медіації». Заняття пройшло надзвичайно креативно та корисно: ми розглянули практичні стратегії, які в подальшому зможемо використовувати як правники при вирішенні різноманітних сімейно-правових кейсів. Також з’ясували як вирішувати сімейні конфлікти, як раціонально залучати дітей у процес сімейної медіації. Нам розповіли про важливість емоційного менеджменту та ефективної співпраці сторін. Сімейна медіація – це ефективний спосіб вирішення сімейних спорів між сторонами конфлікту за допомогою третьої незацікавленої стороною (медіатор), який спрямований на пошук рішень, що відображають справжні інтереси кожної сторони, в процесі проведення переговорів. Сімейна медіація застосовується як досудовий спосіб вирішення спору, позасудовий спосіб, а також в процесі судового розгляду справи і на етапі виконання рішення суду.
Наприклад, в США існує таке поняття, як «присудової» медіація, тому що в сімейних спорах сторони зобов’язані звернутися до медіаторів до того, як звернутися до суду. Рівень вирішення конфліктів до звернення в суд складає 69-85% (в залежності від штату).
Особливості проведення сімейної медіації під час розлучення та спору щодо дітей:
- Високе емоційне напруження (супротив) – потребує особливих навиків медіатора;
- Високий рівень стресу (2-3 місце після смерті близької людини);
- Сильні негативні емоції: гнів, образа, роздратування, страх, бажання помсти);
- Особливий погляд на світ (часткова втрата відчуття реальності).
Далі була звична перерва «Coffee – break» під час якої можна скуштувати різні смаколики та випити кави.
Після перерви на каву, нам нагадали про основні етапи та елементи симуляції процесу медіації. Як і попереднього разу, нас розділили на групи, кожна з яких повинна була обрати тему симуляції та скласти сценарій, попередньо визначивши ролі медіаторів та сторін конфлікту.
Після плідної роботи, у нас була обідня перерва. Студенти мають змогу відвідати кафетерій або їдальню, де можуть скуштувати смачні іспанські страви та відпочити.
Потім розпочалось найцікавіше: процес медіації. Ми втілювали у життя вигадані нами сценарії. Наша група, наприклад, відтворювала ситуацію, у якій конфліктом було вирішення питання проживання дитини. Ми спробували себе у якості сторін та медіаторів. Це був чудовий та цікавий досвід. Концентрація, зосередженість та командна робота – все це згуртовує, додає впевненості та допомагає досягнути бажаного результату.
Після такого продуктивного дня ми були виснажені, але задоволені, оскільки набуті знання точно знадобляться нам у майбутньому.
Підсумовуючи, можна вкотре переконатись, що такий унікальний досвід є важливим для професійного розвитку студентів ОПП «Медіація».
Олександр Шарафін, студент 5 курсу ОПП «Медіація» ЧНУ ім.Ю.Федьковича