Таким парадигмально новим навчальним модулем збагатилась Профільна спеціалізована освітньо-професійна програма «Медіація», яка впроваджується Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича у межах реалізації грантового проекту «Медіація: навчання та трансформація суспільства» Програми ЄС ERASMUS+KA2:CBHE. Цей модуль являє собою, разом із модулем «Правова природа медіації», одну із найоригінальніших родзинок ПСОПП «Медіація».
Ґрунтовне ознайомлення із багатьма освітніми програмами підготовки професійних медіаторів провідними європейськими університетами, а також закладами вищої освіти України переконує, що розробники таких програм зазвичай обмежуються включенням у них вивчення питань технік і технологій медіації, її організаційних та психологічних аспектів, галузевих особливостей тощо. Питання світоглядні, філософсько-методологічні розробники освітніх програм з медіації традиційно оминають увагою. Всупереч тому, що саме такі складові фахової підготовки медіаторів належать до основних елементів та визначають собою й інші компетентності медіатора.
Проектна група MEDIATS від ЧНУ ім. Ю.Федьковича доклала максимум зусиль, щоб вищезазначені недоліки не були властивими ПСОПП «Медіація».
Навчальний модуль «Медіація як цінність» передбачає вивчення, якщо висловлюватись найстисліше, антропосоціокультурного коду медіації. Цей код містить у собі: антропосоціокультурне поняття медіації; антропосоціокультурні передумови появи медіації як блага; осмислення медіації як світоглядного перевороту, що стався наприкінці ХХ-на початку ХХІ століть у світі; заперечення насильницьких порядків у суспільстві; активний прояв суб’єктивності індивіда і подолання патерналізму.
Такий дух освітнього модуля «Медіація як цінність» відповідає усталеним традиціям ЧНУ ім. Ю.Федьковича, що виробилися впродовж майже півтора століття функціонування університету, у підготовці майбутніх професіоналів-новаторів як креативних особистостей. Він також найбільш адекватний самій природі медіації як конструювання щонайменше власного соціального простору індивідами як носіями соціальної матерії.
Завершується підготовка Робочої програми освітнього модуля «Медіація як цінність». Після цього наступний крок – підготовка та опублікування відповідного навчально-методичного посібника для осіб, що навчаються за ПСОПП «Медіація», а також для більш широкого кола користувачів.
Адже одним із трьох завдань університетів-партнерів грантового проекту «Медіація: навчання і трансформація суспільства» Програми ЄС ERASMUS+KA2: CBHE є якомога активніше сприяння розвитку та поширенню цінностей медіації в суспільстві.
Петро Пацурківський
декан юридичного факультету