MEDIATS

Реалізація грантового проєкту «MEDIATS» в ЧНУ ім. Ю. Федьковича перейшла у стадію «збирання врожаю».

Такий суспільний феномен як успіх вимірюється у різних величинах – у тривалості або протяжності здоланого шляху, у кількості та якості досягнутих результатів, у характері та глибині змін соціуму чи окремих його структурних елементів тощо. Очевидно, саме останній критерій найбільше придатний для оцінки ходу реалізації Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича грантового проєкту «Медіація: навчання та трансформація суспільства (MEDIATS)» Програми ЄС ERASMUS+KA2:CBHE.

Ще зовсім недавно просте згадування цього проекту розбурхувало уяву університетської академічної спільноти та більш широкого загалу, викликало хвилювання у безпосередніх його виконавців від університету – проєктної групи його кафедри публічного права, породжувало почуття причетності до великої спільної мети – вироблення інноваційного інструментарію замирення соціуму.

Із плином часу та наростанням числа конкретних справ, позитивних змін, досягнутих його прямими виконавцями, університетом, Україною в цілому у межах виконання проєкту, гострота відчуття незвичності, інноваційності усього, що з ним пов’язано, поступово змінилися буденним сприйняттям заходів у межах проєкту MEDIATS. Напевно, це природний стан речей. Але він інколи не дозволяє розгледіти у повсякденному справжні перлини.

Однією з багатьох таких перлин у підготовці магістрів-медіаторів ЧНУ ім. Ю. Федьковича став дводенний онлайн тренінг на тему «Медіація у сімейних спорах» 5-6 листопада, який забезпечується одним із гуру медіації в Україні, Ольгою Тютюн. До речі, вона уже впродовж ряду років бере найактивнішу участь у становленні Чернівецької школи медіаторів, у фаховій підготовці магістрів-медіаторів юридичного факультету ЧНУ ім.Ю.Федьковича.

Вищезазначений онлайн-тренінг «Медіація у сімейних спорах» завдяки особливому формату його проведення, а саме: інтерактивному засвоєнні теоретичних знань, напрацюванні компетенцій медіатора у практичних вправах та рольових іграх з індивідуальним зворотнім зв’язком, обговоренні конкретних ситуаційних вправ у малих групах, роботі у симуляціях для відпрацювання навичок медіатора, студенти, майбутні медіатори, сформували цілісне бачення про процес сімейної медіації, систему теоретичних знань у сфері сімейної медіації та системи вмінь і навичок, їх застосування на практиці, відпрацювали навички ефективного сімейного медіатора.

Студенти-магістри навчилися: створювати сприятливу для медіації атмосферу та сприяти спілкуванню та взаємодії сторін; розуміти особливості взаємодії медіаторів та здобули навички роботи в ко-медіації; більш глибоко розуміти специфіку сімейних конфліктів і особливості проведення медіацій в них; усвідомлювати свої досягнення і необхідні зони професійного зростання.

Також «прокачали» навички залучення до процесу медіації, ініціювання медіації, підготовка до медіації, дослідження інтересів сторін, основи комунікації, техніки активного слухання в роботі медіатора, правила безконфліктного спілкування.

Тренер організувала цікаву роботу у групах, проводилися симуляції на основі кейсів, які завершилися активними дискусіями та цікавими обговореннями.

У все більшій мірі медіація у Чернівцях укорінюється, стає щоденною справою, трансформується у затребуваний інструмент ефективного вирішення конфліктів у соціумі.

Havrylyuk Ruslana Oleksandrivna

Руслана Гаврилюк

менеджер проєктної групи «MEDIATS»

Медіація: навчання та трансформація суспільства

Цей проєкт фінансується за підтримки Європейської комісії. Ця публікація відображає лише точку зору авторів, і Європейська комісія не несе відповідальності за будь-яке використання інформації, яка в ній міститься.

co-funded_small
mediats_logo_small

Читайте також: