Проєкт ЮК

Проблемні питання у відносинах за депозитами

Problemni pytannia u vidnosynakh za depozytamy

Питання. Які права споживачів фінансових послуг порушуються банками найчастіше у відносинах за депозитами?

Відповідь. Зазвичай банк у його рекламі повідомляє потенційного клієнта про привабливу процентну ставку, але не розкриває її повністю і тим більше не повідомляє споживача фінансових послуг банку про чисельні додаткові платежі поза процентною ставкою, без яких неможливо оформити депозит. З усіх порушень банками прав споживачів фінансових послуг вищезазначені порушення склали у першому кварталі 2020 р. біля 65 %.

Питання. Ще які порушення прав споживачів фінансових послуг з боку банків у відносинах за депозитами трапляються з певною періодичністю?

Відповідь. На другому місці за питомою вагою серед порушень прав споживачів фінансових послуг з боку банків у відносинах за депозитами є автоматичне продовження банком строку дії депозиту без погодження зі споживачем. Внаслідок таких дій коштами клієнта продовжує користуватися банк, а сам клієнт при цьому навіть не може отримати у повному обсязі нараховані йому проценти.

Українське законодавство забороняє вводити споживачів фінансових послуг в оману, а від банків вимагає надавати щоразу повну, достовірну, без будь-яких приховувань інформацію.

Питання. А як споживачу уникнути вищезазначеного крутійства з боку банку?

Відповідь.

  1. Кожного разу, без жодного винятку, уважно читайте повні умови кредитних та депозитних договорів.
  2. Уважно вивчіть всі інші умови надання послуги банком.
  3. Якщо банк вчиняє з Вами недоброчесно, напишіть скаргу керівництву банку.
  4. Якщо керівництво банку знехтувало скаргою, зверніться до Національного банку України.
Havrylyuk Ruslana Oleksandrivna

Руслана Гаврилюк

Координаторка з посилення інституційної спроможності