Питання. Які права споживачів фінансових послуг порушуються банками найчастіше у відносинах за депозитами?
Відповідь. Зазвичай банк у його рекламі повідомляє потенційного клієнта про привабливу процентну ставку, але не розкриває її повністю і тим більше не повідомляє споживача фінансових послуг банку про чисельні додаткові платежі поза процентною ставкою, без яких неможливо оформити депозит. З усіх порушень банками прав споживачів фінансових послуг вищезазначені порушення склали у першому кварталі 2020 р. біля 65 %.
Питання. Ще які порушення прав споживачів фінансових послуг з боку банків у відносинах за депозитами трапляються з певною періодичністю?
Відповідь. На другому місці за питомою вагою серед порушень прав споживачів фінансових послуг з боку банків у відносинах за депозитами є автоматичне продовження банком строку дії депозиту без погодження зі споживачем. Внаслідок таких дій коштами клієнта продовжує користуватися банк, а сам клієнт при цьому навіть не може отримати у повному обсязі нараховані йому проценти.
Українське законодавство забороняє вводити споживачів фінансових послуг в оману, а від банків вимагає надавати щоразу повну, достовірну, без будь-яких приховувань інформацію.
Питання. А як споживачу уникнути вищезазначеного крутійства з боку банку?
Відповідь.
- Кожного разу, без жодного винятку, уважно читайте повні умови кредитних та депозитних договорів.
- Уважно вивчіть всі інші умови надання послуги банком.
- Якщо банк вчиняє з Вами недоброчесно, напишіть скаргу керівництву банку.
- Якщо керівництво банку знехтувало скаргою, зверніться до Національного банку України.
Руслана Гаврилюк
Координаторка з посилення інституційної спроможності