MEDIATS

ОПП «Медіація» як синонім інновації

В середині листопада 2020 р. завершився другий і розпочався третій – завершальний рік виконання проектною групою «MEDIATS» грантового проєкту Програми ЄС ERASMUS+KA2:CBHE «Медіація: навчання та трансформація суспільства».

Основним інноваційним елементом цього проєкту, як уже неодноразово зазначалося, стала розробка та пілотування магістерської освітньо-професійної програми «Медіація». Аналогічним елементом у межах власне ОПП «Медіація» є якісне пілотування цієї програми. Воно, як відомо, у вирішальній мірі залежить від якості: а) науково-педагогічного персоналу, котрий забезпечує цю програму; б) студентів, залучених до навчання за цією програмою; в) навчально-методичного інструментарію, за допомогою якого забезпечується освітній процес у межах відповідної ОПП.

Перших два завдання проєктна група «MEDIATS» уже вирішила досить успішно, про що також повідомлялося неодноразово, Зокрема, до навчання за ОПП «Медіація» група зуміла долучити влітку 2020 р. найкращих випускників бакалаврату освітньої програми з права 2020 року.

Група «MEDIATS» зуміла створити на основі європейського та власного досвіду насправді інноваційну ОПП «Медіація». Дана програма одержала чимало добрих відзивів фахівців та більш широкого загалу.

Зусиллями групи впроваджено ряд інноваційних методичних інструментів забезпечення якості пілотування ОПП «Медіація». Зокрема, за підтримки Програми USAID «Нове правосуддя» та на основі анкети зворотного зв’язку, що використовується Школою права імені Вашингтона і Лі (Лексінгтон, Вірджинія, США) була розроблена «Анкета зворотного зв’язку від студентів правників-медіаторів». Було також проведено он-лайн опитування магістрів медіаторів за цією анкетою в осінньому семестрі 2020/2021 навчального року.

Дана анкета містила три блоки питань, що переслідували наступні цілі: 1) з’ясувати, яку кількість часу інвестують магістри-медіатори у підготовку до практичних занять та на виконання індивідуальних завдань з дисципліни програми; 2) яку оцінку за 11 параметрами вони дають викладачу відповідної навчальної дисципліни; 3) як оцінюють студенти за 8 параметрами відповідну навчальну дисципліну ОПП «Медіація».

Відповіді студентів були повністю анонімними. Вони засвідчили, що студенти впродовж осіннього семестру 2020/2021 навчального року щотижнево інвестували у підготовку до занять до 6 годин часу, що є чудовим показником.

Усі викладачі одержали оцінки переважно відмінно та добре.

Таку ж високу оцінку студентів одержали навчальні дисципліни ОПП «Медіація», які їм викладалися.

Відхилень від добрих показників, які вимагали б оперативного втручання з боку завкафедри чи адміністрації факультету, не виявлено.

Тобто, великі зусилля з боку членів проектної групи «MEDIATS», завкафедри, а також адміністрації факультету, інвестовані попередньо у розробку ОПП «Медіація» та у забезпечення її успішного пілотування, виявилися ефективними.

Наприкінці відзначу, що студенти з приємністю відгукнулися на пропозицію для них взяти участь у вищезазначеному анкетуванні. Надалі таке анкетування студентів стане систематичним.

PS Patsurkivskyi

Петро Пацурківський

декан факультету, член робочої групи проєкту «MEDIATS»

Медіація: навчання та трансформація суспільства

Цей проєкт фінансується за підтримки Європейської комісії. Ця публікація відображає лише точку зору авторів, і Європейська комісія не несе відповідальності за будь-яке використання інформації, яка в ній міститься.

co-funded_small
mediats_logo_small

Читайте також: