Одним із стратегічних завдань цього проекту є трансформація університетів, які є його партнерами, у провідних національних гравців з просування у суспільство європейських цінностей медіації як окремої – ненасильницької – культури вирішення конфліктів, яка докорінно відрізняється від інших типів культур розв’язання конфліктів у соціумі. Природно, що вирішення таких фундаментальних завдань не під силу окремим людям, а тільки згуртованим, професійно всебічно підготовленим колективам професіоналів. На мові категорійно-понятійного апарату класичних університетів такі колективи здавна традиційно іменуються відповідними школами.
Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича добре відомий в Україні та за її межами науковими, освітніми, мистецькими та іншими школами. Однією з таких є Чернівецька правнича школа.
В свою чергу, Чернівецька правнича школа поставила перед собою амбітну мету створити високопрофесійну Чернівецьку школу з медіації, яка б мала власне обличчя, тільки їй притаманні риси професійної діяльності, справжній авторитет серед колег-медіаторів в Україні та в Європі і особливо серед широкого загалу громадян. Саме під таким кутом зору університет розглядає та реалізує проект «MEDIATS» Програми ЄС «Erasmus»+: СBHE.
З цією метою уже реалізується ціла система заходів, спрямованих на виховання високопрофесійних медіаторів із науково-педагогічних працівників університету та студентів-магістрів профільної спеціалізованої освітньо-професійної програми «Медіація».
Одним з важливих напрямів цієї роботи є проходження підвищення кваліфікації науково-педагогічними працівниками університету, задіяних у цій програмі, у найкращих європейських центрах медіації. Нещодавно, із 8 по 17 листопада пройшла таке підвищення кваліфікації медіатор, адвокат, асистент кафедри публічного права університету Волкова Наталя. Вона пройшла попередній відбір для такого стажування у Всесвітньому центрі ненасильницької комунікації (медіації) у м. Леестеєн (Німеччина).
Як слідує із її офіційного Звіту про проходження вищезазначеного стажування, основним змістом стажування Волкової Наталі стали проходження навчально-методичної підготовки та двотижневих тренінгів з метою наступного викладання у закладах вищої освіти курсу «Ненасильницька комунікація».
Ґрунтовно були вивчені Волковою Наталею також філософія, покладена в основу створення та функціонування Всесвітнього центру ненасильницької комунікації (медіації), його засадничі принципи організації, бачення власних цілей, шляхів та ресурсів їх досягнення.
У своєму Звіті за наслідками стажування Волкова Наталя особливо виділила наступні аспекти набутого нею досвіду: «Очевидною особливістю організації навчально-методичної та науково-дослідної роботи Всесвітнього центру ненасильницької комунікації є Програма сертифікації; Міжнародні інтенсивні тренінги; Популяризація тренінгів NVC; Спонсорування проектів соціальних змін NVC; Створення або допомога у створенні навчальних матеріалів NVC; Поширення та / або продаж навчальних матеріалів NVC; Сприяння зв’язкам між широкою громадськістю та спільнотою NVC.
Ще однією із важливих особливостей цієї роботи є те, що практично у виконанні усіх методичних завдань або наукових проектів сертифіковані тренери якнайтісніше співпрацюють із кандидатами та представниками організацій, які працюють в сфері навчання ненасильницькій комунікації та медіації.
У виробленні та реалізації політики належної мотивації осіб до високоякісного навчання та розповсюдження методів ненасильницької комунікації найбільша увага приділяється створенню належної інформованості про медіацію. Так, сайт організації передбачає різні можливості участі в залежності від міри компетенцій особи та способу надання освіти. Академія NVC пропонує тренінги великої кількості сертифікованих тренерів CNVC , через мультимедійну бібліотеку, онлайн-семінари та телекурси по телефону; створення практичних груп студентів NVC в місцевому співтоваристві, в тому числі на базі закладів освіти.
Реалізацією освітньої програми систематично займається Всесвітній центр ненасильницької комунікації у співпраці з місцевим організатором / приймаючою групою або особою. Тут вироблена чітка система вимог до якості підготовки особи для участі в тренінгу і подальшої сертифікації – знання базових навичок NVC, принципів розповсюдження (викладання) структури ведення діалогу (медіації) Пропозиції щодо використання результатів стажування: творче запровадження німецького досвіду щодо: організації навчального процесу, оптимізації структури магістерської програми «Медіація» шляхом включення вивчення базових методів ненасильницької комунікації – висловлення особистих почуттів, чітке повідомлення про емоційний стан, «я»-повідомлення; емпатична відповідь; побудова зв’язку сторін; забезпечення якості освітніх послуг на всіх рівнях освітнього процесу; запровадження діяльності практичних груп студентів з обміну міжнародним досвідом в NVC.»
Марина Федорчук
Член проєктної групи «MEDIATS»