Як воно, бути студентом в Нідерландах? Враження про навчання.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Привіт всім читачам факультетської сторінки! Нещодавно я повернувся з неймовірно цікавої країни – Нідерландів, а саме з містечка, яке знаходиться на півночі країни – Гронінгену, де протягом весняного семестру мені випала нагода відчути себе європейським студентом. В цій статті я охоче поділюся враженнями та своїм досвідом.

Моє навчання проходило в рамках програми міжнародної кредитної мобільності Еразмус+, основною метою якої було вивчення предметів, які пропонуються студентам університету м. Гронінген, що здобувають ступінь бакалавра права (LL.B), які є можливими для вибору студентам, що навчаються по обміну, викладаються англійською мовою та які є релевантними для мого фаху.

Університет м. Гронінген не раз потрапляв в рейтинги 100 найкращих університетів світу, що вказує на його престиж та високу репутацію. Університет надає можливість обрати одну з 180+ програм для бакалаврату, магістратури та докторантури, які пропонують на одинадцятьох факультетах університету та дає змогу навчатися нідерландською та англійськими мовами, що привабило більше 30 тисяч студентів з 120 країн світу.

Рік навчання в даному університеті поділяється на семестри, які в свою чергу діляться на блоки. Кожен блок є окремим періодом навчання (будь-який предмет вивчається лише протягом одного блоку), що триває 7 тижнів, після якого студенти здають іспити. Шкала оцінювання в університеті є 10-бальною, для того щоб успішно скласти іспит в мене на факультеті потрібно було отримати 6 балів. Цікавим є те, що бал 10 отримують лише трохи більше 1% всіх студентів та бал 9 близько 9%. У разі не здачі, студент має право перездати предмет в кінці наступного блоку. Можу підтвердити те, що успішно скласти іспит справді досить складно.

Перевагою навчання в університеті за програмою Еразмус+ є те, що можна обрати предмети з різних галузей. Скориставшись цим, я обрав 5 предметів під час навчання під час мобільності, в третьому блоці – «Вступ до Міжнародного публічного права та права Європейського Союзу», а в четвертому блоці – «Вступ до права Інформаційних Технологій», «Приватне право» (Договірне та Деліктне право), «Німецьке право та юридична німецька мова», «Вступ до Економіки».

У зв’язку з пандемією вірусу COVID-19, навчання протягом 4 блоку та всі екзамени проходили онлайн за допомогою платформи Blackboard Collaborate Ultra, яка знаходиться на університетському студентському порталі NESTOR. Цікавим є те, що більшість лекційних та семінарських занять є записаними і тому коли студент не в змозі їх відвідати вчасно, він легко матиме доступ до збережених записів.

Всі документи та інформація щодо предметів, домашніх завдань, та новин доступна на вищезгаданому студентському порталі NESTOR. В ньому студенти реєструються за допомогою своїх логінів(студентських номерів) та паролів і таким чином заходять у власний кабінет. Також в електронному форматі доступний весь розклад, література, інформація щодо екзаменів, друк, бібліотека, інформація про наявність вільних комп’ютерів в корпусах та бібліотеці.

Університет забезпечує студентів усім необхідним для навчання. Корпуси де в мене проходили заняття розташовані поруч один від одного, а навпроти головного корпусу є велика бібліотека. Остання забезпечує студентів великою кількістю літератури, зручними місцями для навчання, принтерами, комп’ютерами, кімнатами відпочинку та кафе. Вхід в університетську бібліотеку можливий лише через турнікет за наявності студентського квитка. На сайті бібліотеки є можливість зарезервувати книгу, або скачати її якщо вона наявна в онлайн форматі. Зручним є також те, що в Європі є єдина система безпровідного Інтернету по університетах і якщо студент під’єднаний до неї, то зможе автоматично підключатися біля будь-якого іншого університету з цією ж системою.

Щодо формату викладання в університеті, на кожній лекції професори використовують презентації, а на семінарах велику роль грають дискусії, дебати та командна робота, адже саме таким чином студенти можуть краще засвоїти матеріал.

Цікавим для мене було те, що величезна увага приділяється самоосвіті, перед більшістю лекцій, очікується, що студент вже попередньо ознайомлений із матеріалом, а саме з літературою, яка була запропонована студентам заздалегідь. Таким чином, суть лекцій полягає в тому, що викладач допомагає краще освоїти матеріал та акцентує увагу на важливих моментах, а не просто диктує матеріал, що наданий в книжках. Хоч присутність на лекціях та семінарах, викладачами не перевіряється, все рівно більша частина студентів відвідують заняття.

На юридичному факультеті, твій бал за предмет залежить тільки від результату екзамену, але нічого не робити протягом блоку і підготуватися за тиждень для успішної здачі іспиту майже неможливо адже кількість інформації, яка виноситься на предмет досить велика. Більшість іспитів студенти складають на комп’ютері ( цього року через вірус, очевидно, що всі іспити були онлайн). Форматом іспитів є декілька питань, які потребують розгорнутих відповідей в форматі есе, або вирішення казусів. Питання створені таким чином щоб відповіді не можна було віднайти в Інтернеті (ungoogleable), а студент сам за допомогою кодексів та законів ( цього семестру і за допомогою своїх нотаток) зміг відповісти на запитання. Такий формат мені досить сподобався, адже студент не завчає напам’ять статті, а навпаки знає де знаходити потрібну інформацію та як правильно її використати.

Перед початком навчання, університетом та міжнародним відділом юридичного факультету були проведені вітальні зустрічі де нам розповіли необхідну інформацію для подальшого навчання та більш детальніше розказали про те як проходитиме навчальний процес. Щодо розважальної програми студентська організація ESN (European Student Network) провела вітальний тиждень для всіх студентів, які розпочали навчання в м. Гронінген, також для студентів Еразмус, міжнародних студентів. Заплативши певну суму, студент отримував можливість долучитися до вечірок, виступів місцевих comedy clubs, занять спортом, вечерь, перегляду фільмів тощо, організованих згаданою спільнотою. Все вказане дозволило скласти приємне враження про перший тиждень та теплий прийом з боку університету.

Весняний семестр, як і у всіх студентів, кардинально відрізнявся від звичайних у зв’язку з COVID-19, але незважаючи на це, я зміг зосередитися на навчанні, успішно скласти всі іспити та відкрити для себе досить нову і сучасну галузь права, а саме право інформаційних технологій. Великим плюсом стало те, що я зміг порівняти як відбувається навчальний процес та які методи викладання використовуються в університеті м.Гронінген та рідному ЧНУ.

Цей семестр видався складним, але досвід, отриманий під час обміну є безцінним, тому воно того було варте! Вдячний університету за те, що отримав таку можливість. По поверненню, намагатимуся заохотити інших студентів брати участь у програмах обміну та ділитися своїм досвідом з ними.

студент 3-го курсу
юридичного факультету ЧНУ ім. Ю.Федьковича
Ігор Вербівський