Створено співробітниками Центру викладання, навчання і технологій викладання Коледжу штату Коннектикут.
Окрема подяка Карен Гонсалес Райс, Джесіці МакКуле та Ентоні Греш.
1. Ми не знаємо, що ми робимо! І це нормально! У багатьох з нас відсутні навички викладання у режимі он-лайн. При цьому мало хто має досвід раптового переходу від аудиторного викладання до викладання усього курсу он-лайн (якщо будь-хто взагалі має такий досвід). Якого змісту набуває поняття “вивчення” за цих нових умов? Наші припущення та очікування стосовно того, що ми – і студенти – можуть здійснити, ймовірно необхідно переглянути. З огляду на відсутність універсального чи єдиного/найкращого способу застосування цифрових технологій для викладання скоригованого під нові умови навчального курсу ми зібрали й виклали у цьому документі відповідні кращі практики.
2. Налаштуйте студентів на позитивний лад і співпрацю. Підтвердіть, що вам зрозумілі їхні почуття і тривоги, спричинені ізоляцією у студентських містечках, порушенням нормального режиму навчання і загальною непевністю у цей непростий час. Якщо ви почуваєте себе некомфортно у виконанні цього завдання, запросіть студентів до обговорення того, що вони відчувають, чим переймаються; надайте студентам можливість задати свої запитання. Розгляньте можливість залучення студентів до визначення найкращих шляхів досягнення цілей навчального курсу, що тепер викладатиметься он-лайн. Повідомте студентам, яка ступінь гнучкості можлива у новому навчальному процесі (у частині досягнення цілей курсу, темпу навчання, оцінювання, графіку виконання проекту тощо).
3. Забезпечте доступ усіх студентів до навчальних матеріалів, книг і технологій, які необхідні для продовження навчання. Міркуйте інклюзивно: студенти мають чітко розуміти, що їм необхідно для навчання – від книг до веб камер. Наскільки це можливо, вибирайте технології, які можуть працювати на смартфоні на той випадок, коли студенти не мають доступу до надійного комп’ютера або підключаються до мережі Інтернет лише через випадкові точки доступу. Якщо ви плануєте користуватися високотехнологічними рішеннями для проведення особистих обговорень (наприклад, Webex чи інші засоби проведення веб конференцій), розгляньте для студентів, які не мають доступу до новітніх технологій, додатків або не можуть працювати з великими масивами даних, можливість використання менш технологічних рішень, таких як розміщення письмових відповідей на форумі або надсилання своїх презентацій/робіт електронною поштою.
4. Розгляньте та оцініть можливість спрощення чи адаптації встановлених цілей навчального курсу. Які результати вивчення вашого курсу є найбільш істотними? Досягнення деяких результатів залежить від наявності фізичного простору, обладнання та діяльності, які складно адаптувати до віртуальних просторів і способів взаємодії. Подумайте про ключові цілі, доступність і прозорість. Відмовтесь від перфекціонізму, якщо він стоїть на заваді досягнення просто добрих результатів.
5. Додержуйтесь принципу простоти. За можливості уникайте застосування занадто великої кількості електронних форм, з якими ви недостатньо обізнані або не маєте попереднього досвіду роботи. Працюйте з тим, з чим ви вже обізнані. Пам’ятайте про такий базовий інструментарій: (і) текстовий процесор з спільним доступом “Гугл Докс” (Google Docs) є чудовим засобом написання документів спільними зусиллями; (іі) форуми Мудл (Moodle) надають можливість проведення асинхронних розмов між студентами і викладачами; (ііі) документів, що готуються у текстовому процесорі Ворд (Word) і надсилаються електронною поштою, може виявитися цілком достатньо.
6. Будьте цілеспрямованими і прозорими. Вибирайте ті цифрові технології, які дозволяють вам досягти цілей навчального курсу та/або дозволяють студентам досягти встановлених результатів навчання. Роз’яснюйте, які ці технології вписуються у контекст досягнення цілей завдань, як саме студенти виконуватимуть завдання, і як ви плануєте оцінювати їхню роботу/внески.
7. Перезавантажте групу своїх студентів як соціальну групу. Надайте студентам простір і час, щоб пере/згуртуватися як колектив. Наприклад, студенти можуть написати стисле есе (і можливо розмістити його на форумі Мудл) присвячене тому, де і як вони виконують завдання навчального курсу під час карантину у студентському містечку, з описом свого робочого простору, стратегій підтримання соціальних зв’язків та реорганізації свого навчального процесу. Або нехай студенти сформують пари і періодично виходять на зв’язок один з одним телефоном, електронною поштою або за допомогою коротких текстових повідомлень. Ви можете також торкнутися теми коронавірусу з точки зору вашої дисципліни (з певними ідеями щодо завдань можна ознайомитися тут). Це може створити можливості для обміну ідеями та формування “ясного й об’єктивного погляду” за непередбачуваних обставин.
8. Будьте готові до технологічних відмов; сформуйте очікування студентів навколо поняття здатності до адаптації. Технології можуть давати збої у роботі, можуть виникати непорозуміння через перебування людей у різних часових поясах, завдання можуть згубитися, а виконання роботи може іноді нагадувати, як мокре горить. Будьте готові допомогти студентам у вирішенні їхніх проблем, подовжити встановлені строки виконання завдань, або просто зачекати, доки студенти самостійно вирішать ті чи інші питання та подолають труднощі. Не соромтеся визнати свою неспроможність вирішити кожну проблему, але при цьому продемонструйте свою готовність докласти всіх можливих зусиль до подолання хаосу і допомогти студентам одержати необхідні їм ресурси та підтримку.
9. Розгляньте можливість організації регулярного зворотного зв’язку, щоб бути в курсі того, як насправді відбувається навчальних процес. Вам, напевно, буде непросто оцінити, як протікає навчальний процес, і як студенти почуваються у середовищі онлайн навчання. Організуйте зворотній зв’язок, щоб студенти самі оцінили процес навчання та свою “траєкторію навчання” за допомогою спеціальних електронних форм включно з постами у вільній формі на форумі Мудл, анонімною Гугл формою, цільовими листами електронною поштою. Для цього можна також використати частину навчального часу, протягом якого студенти обмінюватимуться між собою текстовими повідомленнями або телефонними дзвінками і доповідатимуть про результати такого спілкування.
10. Перегляньте критерії участі та інші критерії оцінювання. Багато схем оцінювання участі студентів більше не працюватимуть відповідно до звичних очікувань. Подумайте, як студенти можуть продемонструвати свою уважність, зацікавленість, підготовленість до занять та досягнення цілей навчання у способи, які можуть не передбачатися навчальними планами.
11. Не поспішайте. Не піддавайтеся прагненню все зробити якомога скоріше. Уникайте повного планування решти семестру. Ми не можемо знати, що на нас чекає у найближчому майбутньому, або що саме працюватиме краще за інше. Перед тим, як ухвалити абсолютно новий план навчання або технологію, виділіть час на залучення студентів до роботи над переглядом курсу, не вносіть багато змін одразу, оцінюйте вплив вже внесених змін перед тим як вдаватися до наступних змін. Іншими словами, сповільніться, залишайтеся гнучкими, терплячими та вдумливими. Бажаємо успіху!
Перекладено українською мовою Програмою USAID «Нове правосуддя».
Нижче наведено впорядкований перелік ресурсів з конкретними рекомендаціями щодо переведення ваших занять в режим он-лайн.
Перелік вибраних ресурсів з питань викладання з рекомендаціями щодо переведення навчання за вашим курсом в режимі он-лайн.
Упорядковано співробітниками Центру викладання, навчання і технологій викладання Коледжу штату Коннектикут.
З чого почати
- Going Online in a Hurry (Chronicle)
- Fillable Course Continuity Plan (NC State)
- Get Started (Indiana University)
- Remote teaching and learning and strategies (Bowdoin College)
- Resource guide for holding courses remotely (Centre College)
Доступність та інклюзивність
- Accessibility Teaching in the Time of COVID-19 (Mapping Access blog)
- Inclusive approaches to supporting students during times of disruption (Brown University)
- Teaching in the Context of COVID-19, including COVID-19-focused assignments (Jacqueline Wernimont, Cathy N. Davidson)
Ресурси загального характеру на тему он-лайн викладання
- How to Be A Better Online Teacher (Chronicle of Higher Education)
- Creating Online Learning Experiences (Open Education Resource)
Ресурси на тему психічного здоров’я
Оскільки ви є першими, від кого студенти можуть одержати допомогу у часи раптових змін, рекомендуємо прочитати ці короткі статті:
- Anxiety, OCD, Depression, and Coronavirus Fears (Vox.com; first person account with suggestions)
- Coronavirus Anxiety? Here’s How to Keep It from Spiraling Out of Control (ScienceAlert.com)
Ресурси за питань викладання навчальних курсів окремих типів
- Seminars & Discussions (Yale)
- Academic Continuity: Labs (Yale)
- Labs & Studios (Bowdoin)
- Teaching Ceramics online (crowdsourced)
- Resources for Moving Dance-Based Pedagogy Online (Dance Studies Association)
- Teaching studio art in an era of social distancing (Facebook group)
- Teaching media & video production (crowdsourced from faculty affiliated with the University Film and Video Association)
Якщо вам трапляться корисні статті та документи стосовно певних навчальних дисциплін, поділіться ними зі своїми колегами, яких вони можуть зацікавити.
Center for Teaching & Learning (CTL) at Connecticut College