MEDIATS

Творимо законопроект про медіацію разом

Tvorymo zakonoproekt pro mediatsiiu razom

Саме під таким гаслом 16 жовтня 2019 року робоча група Проекту ЕРАЗМУС+КА2 № 599010-EPP-1-2018-1-NL-EPPKA2-CBHE-JP “Медіація: навчання та трансформація суспільства / MEDIATS” спільно з Лабораторією медіації переговорів та арбітражу кафедри публічного права провела креативний інтерактивний воркшоп. Мета заходу розкрити всі тонкощі та особливості процесу розробки законопроекту щодо медіації та залучити молоде покоління майбутніх правників до цього процесу.

Захід розпочав декан юридичного факультету, професор Петро Пацурківський, який наголосив на особливостях правової природи медіації як явища та її значення в цивілізованому суспільстві. Його виступ був логічно продовжений доповідями учасників воркшопу, які намагались розкрити особливості правового врегулювання медіації як в Україні, так і в світі. Так, Юлія Усата та Надія Бурдяк, студентки 2 курсу розкрили проблему «Сфера застосування медіації: медіабельні та немедіабельні спори», а Назар Шеремета, студент 2 курсу спробував конкретизувати проблему «Правовий статус медіатора»; Юлія Стратой та Мирослава Вівчар, студентки 2 курсу здійснили порівняльне дослідження «Кваліфікаційні вимоги до медіаторів: зарубіжний досвід»; великий резонанс отримало повідомлення Марї Колотило та Владислава Пазюка, студентів 2 курсу, які розкрили тему «Обов’язкова медіація: за чи проти».

Така зацікавленість та креативність у підходах другокурсників змусила магістрів спеціалізації «Юрист-медіатор» бути ще більш оригінальними. Так Ольга Кабан, Дмитро Бойко проаналізували «Принципи медіації», вказуючи на відносний характер цих принципів та особливості їх тлумачення і застосування. Олег Кілару, Марина Старчук розкрили особливості «Медіації у міжнародних комерційних спорах» крізь призму трактування Сінгапурської конвенції 2019 року. Юлія Боярина, Юрій Йосифів розповіли про особливості «Медіації в кримінальному процесі»; Олег Москаль – про «Правовий статус об’єднань медіаторів», а Катерина Струцинська обґрунтувала особливості «Медіаційної угоди».

Далі розпочалась найбільш інтерактивна частина воркшопу. Студенти спільно з викладачами кафедри публічного права визначили, на їх думку, обов’язкові розділи майбутнього закону про медіацію та поділились на 4 групи за цими розділами і почалась бурхлива дискусія щодо змісту цих розділів та викладу їх окремих положень, яка завершилась представленням напрацьованих розділів законопроекту про медіацію представниками груп-розробників. Найбільший резонанс отримали питання щодо доцільності об’єднання громадських організацій, які здійснюють сертифікацію медіаторів та ведуть їх реєстри, у Федерацію медіації України, з єдиними вимогами та реєстром медіаторів України. Також студенти не оминули увагою питання кваліфікаційних вимог до осіб, які бажають бути медіаторами, особливо наголошуючи на якісній підготовці майбутніх медіаторів шляхом запровадження магістерських програм з медіації у вищих навчальних закладах.

Дискусія виявилась напрочуд продуктивною. Студенти не оминули своєю увагою жодного дискусійного положення законопроекту.

Havrylyuk Ruslana Oleksandrivna

Руслана Гаврилюк

менеджер проєктної групи «MEDIATS»

Медіація: навчання та трансформація суспільства

Цей проєкт фінансується за підтримки Європейської комісії. Ця публікація відображає лише точку зору авторів, і Європейська комісія не несе відповідальності за будь-яке використання інформації, яка в ній міститься.

co-funded_small
mediats_logo_small

Читайте також: