Поточний рахунок – рахунок, який відкривається банком для надання клієнту відповідних послуг. Для ефективності обслуговування банк також відкриває платіжну картку. Тепер у зручний час та спосіб можна перераховувати кошти, здійснювати оплати, знімати готівку. За здійснення цих операцій банк встановлює комісії, розмір яких визначається в договорі. Так само в договорі прописується порядок та умови підвищення відповідних тарифів.
За 30 днів до підвищення банком тарифів на обслуговування, він повинен попередити про це своїх клієнтів. Це передбачено Законом України «Про платіжні системи та переказ грошей».
Способами такого інформування можуть бути:
- повідомлення в месенджері;
- смс-повідомлення;
- телефонний дзвінок;
- розміщення інформації на власному веб-сайті.
Що робити, якщо ви стикнулися з підняттям тарифів без попередження, наприклад, в момент перерахунку коштів?
Для початку підготуйте скаргу на ім’я керівництва вашого банку. Краще якщо це буде письмова скарга листом на поштову адресу або скарга на електронну скриньку. Дочекайтеся офіційної відповіді.
Якщо банк не реагує на ваші звернення: не надсилає офіційної відповіді, або ухиляється від повернення списаної надмірної комісії, звертайтеся за захистом своїх прав до Національного банку України. Саме він зараз стоїть на захисті прав споживачів фінансових послуг. Після таких звернень банки зазвичай відтерміновують підвищення тарифів та повертають списану комісію, у тому обсязі, що відповідає підвищенню без попередження.
Якщо і в цьому випадку ви не отримаєте позитивного результату, ви маєте право звернутися за захистом своїх прав до суду.
Лідія Нестеренко
Координаторка з підвищення рівня обізнаності споживачів фінансових послуг