Робота правника – це постійне спілкування. Часто конфліктне, емоційне, зі звинуваченнями та образами. А іноді – це великі глибокі історії життя, в яких потрібно розібратися для того щоб надати відповідну ефективну правову допомогу. Саме про конфліктологічну компетентність правника, про те як потрібно розмовляти з клієнтом, що враховувати, коли готуємося до зустрічі говорили на гуртку «Лабораторія технік медіації», який відбувся 18 жовтня 2023 р.
До роботи гуртка долучилися студенти 3-го курсу юридичного факультету. Обговорювали як рівень ескалації конфлікту може впливати на дії, висловлювання клієнта та роботу юриста в справі; як краще розпочати розмову; практикували активне слухання та допомагали підготувати відповідне звернення, запит, заяву чи скаргу. Студенти поділилися власним досвідом спілкування з громадянами, який отримали під час проходження навчальної практики в органах місцевого самоврядування та органах державної влади. За їх відгуками, робота публічних службовців важлива та в той же час складна. Потрібно володіти різними компетенціями й навичками, окрім знання законодавства, діловодства. А велика частина діяльності пов’язана саме зі спілкуванням з людьми, які часто перебувають в конфлікті. Тому, на думку учасників нашого гуртка, для правника є обов’язковими навики аналізу конфліктної ситуації, вміння працювати з емоціями (як власними так і клієнтів), вміння слухати людей, структурувати їх висловлювання та визначати, що насправді їм важливо. Нам цінно було почути, що деяким студентам при консультуванні на практиці стали в нагоді навички, які вони отримали під час вивчення курсу вільного вибору «Вступ до медіації»!
Дякуємо учасникам за активність та запрошуємо всіх долучатися до роботи гуртка!
Лідія Нестеренко
керівниця навчально-наукової лабораторії медіації, переговорів та арбітражу