У сучасному світі вміння знаходити компроміси, чути співрозмовника та будувати діалог стає дедалі актуальнішим. Саме тому надзвичайно цінним є те, що студенти-медіатори не лише опановують теоретичні основи та техніки врегулювання конфліктів, а й знаходять нові, креативні форми роботи, які дозволяють глибше зрозуміти суть медіації. Однією з таких форм стала наша зустріч зі студентами/ками, що вивчають ДВВ «Вступ до медіації», в рамках гуртка «Лабораторія технік медіації», присвячена інтерпретації казок крізь призму медіації.
Ця подія зібрала ініціативних студентів, які презентували авторське переосмислення відомих казкових сюжетів, розкриваючи приховані конфлікти між героями та демонструючи можливості їх мирного вирішення. Відомі з дитинства історії про Івасика Телесика, Козу Дерезу та Рукавичку зазвучали по-новому – як повчальні кейси з конфліктології та приклади того, як діалог і домовленість здатні змінити хід подій.
Особливо цінним стало те, що студенти не лише продемонстрували академічні знання, практикували різні моделі медіації, а й проявили глибоку емпатію, креативність та здатність працювати в команді. Вони шукали не винних, а шляхи до примирення, аналізували мотивацію, інтереси та потреби персонажів, як учасники медіації, пропонували варіанти виходу з конфліктних ситуацій і наголошували на важливості участі нейтральної третьої сторони – медіатора.
Такий підхід до навчання не лише розширює професійні компетентності майбутніх фахівців, а й формує культуру ненасильницького спілкування в суспільстві. Переконана, що подібні ініціативи мають стати невід’ємною частиною навчального процесу, адже саме вони виховують не лише медіаторів, а й лідерів змін, здатних будувати діалог там, де, здавалося б, його неможливо встановити.

Ангеліна Паламарчук
асистентка кафедри публічного права