Рік назад, під кінець стажування в неймовірному університеті міста Ґрац (Австрія) я впіймала себе на думці, що страшенно хочу повернутися туди ще раз. Адже Ґрац – це місто, що закохує в себе з першого погляду, а Ґрацький університет – по праву вважається одним із найавторитетніших у світі.
І от, з 25 по 29 березня 2019 року доля знову подарувала мені можливість пройти стажування в майже рідному університеті (в рамках програми Європейського Союзу Еразмус+).
З метою виконання індивідуального плану стажування та вивчення кращих форм, методів і засобів навчання я відвідала ряд лекційних та практичних занять (котрі проводились англійською мовою): «Сучасні питання міжнародного права»; «Австрійське арбітражне право в контексті міжнародного інституційного арбітражу»; «Англійська для академічних цілей»; «Життя корпорацій США»; «Міжнародне екологічне право»; «Міжнародне публічне право». Кожне із цих занять було проведене із мультимедійним супроводом, студенти максимально залучались до обговорення матеріалу, котрий, в свою чергу, подавався доступною мовою. Цікавим та новим досвідом було відвідування бінарної лекції з дисципліни «Політична теорія та соціологія».
В ході робочих зустрічей з австрійськими колегами обговорювались: роль викладача в організації навчального процесу; методика та особливості структурування навчальних дисциплін; форми, методи та критерії оцінювання знань студентів-правників Ґрацького університету.
Оскільки однією із цілей візиту було поглиблення і розширення знань щодо організації роботи наукового видання, – окрема увага була приділена ознайомленню з роботою редакції міжнародного наукового журналу «Огляд законодавства Центральної та Східної Європи (RCEEL)».
Вкотре приємно вразив високий рівень організації навчального процесу (в тому числі технічного забезпечення), відповідальності викладачів і свідомості студентів. А також гостинність та відкритість до діалогу колег.
Переконана, що з одного боку, подібні стажування здійснюють неоціненний вплив на вдосконалення професійних навичок, педагогічної майстерності та мотивацію викладача, а з іншого, – є одним із важливих факторів підвищення ефективності діяльності навчального закладу в цілому. Саме тому по завершенню стажування було сформовано деякі пропозиції: 1) дати можливість викладачам самостійно структурувати дисципліну (по тривалості одного заняття та їх періодичності); 2) передбачити можливість перескладати академічну заборгованість студентами протягом усього періоду навчання (4 роки) визначену кількість разів (наприклад, всього 4 спроби під час будь-якої сесії); 3) забезпечити кожну аудиторію (в першу чергу лекційну, але не виключно) стаціонарним проектором та (в перспективі) комп’ютером; 4) організувати для студентів та викладачів (враховуючи вимогу публікації наукових доробків в міжнародних виданнях) безкоштовні курси з дисципліни «Англійська для академічних цілей», яка матиме предметом свого вивчення специфічний стиль викладу наукових текстів англійською мовою та розширення словника академічних англомовних термінів з метою формування навиків розробки наукових текстів англійською.
Анна Цибуляк-Кустевич
асистент кафедри процесуального права