Питання. «Порядком установлення диференційованої плати за надання соціальних послуг», затвердженим постановою КМУ від 1 червня 2020 р. №429 передбачено, що плата за надання соціальних послуг вразливим групам населення здійснюється за рахунок бюджетних коштів. Яким нормативним актом регулюється така плата?
Відповідь. Разом із затвердженням вищезазначеного Порядку КМУ затвердив також 01.06.20 р. «Порядок надання соціальних послуг шляхом соціального замовлення та компенсації надавачам вартості соціальних послуг» № 450. Саме ним регламентується плата, про яку Ви запитували . Цей Порядок визначає механізм залучення на договірній основі надавачів соціальних послуг для задоволення потреб осіб/сімей у соціальних послугах за рахунок бюджетних коштів та компенсації надавачам вартості цих послуг.
Питання. Що саме у цьому Порядку є ключовим?
Відповідь. Ключовим у цьому порядку є конкурсний (конкурентний) спосіб визначення надавачів соціальних послуг (крім бюджетних установ) на підставі результатів рейтингового оцінювання конкурсних пропозицій. Право на компенсацію має давач соціальних послуг, якого визначено переможцем конкурсу.
Питання. Кому надано право проводити такі конкурси?
Відповідь. Такі конкурси уповноважені проводити замовники соціальних послуг вразливих груп населення.
Питання. Які суб’єкти права віднесені до числа замовників соціальних послуг?
Відповідь. «Порядок надання соціальних послуг шляхом соціального замовлення та компенсації надавачам вартості соціальних послуг» до числа замовників соціальних послуг відніс: Раду Міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи міських рад міст обласного (республіканського в АРК) значення, сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад, які є розпорядниками бюджетних коштів і на яких покладено обов’язок з організації на дання соціальних послуг.
Питання. Чи відомі наперед критерії оцінювання конкурсних пропозицій конкурсними комісіями?
Відповідь. Так, відомі. До них належать: 1) відповідність діяльності учасника конкурсу критеріям діяльності надавачів соціальних послуг; 2) фінансовий стан учасника конкурсу (зокрема, відсутність фінансової заборгованості); 3) планова кількість отримувачів соціальних послуг; 4) вартість соціальних послуг, що надаватимуться.
Методика оцінювання конкурсних пропозицій затверджується Мінсоцполітики.
Питання. Назвіть, нарешті, хто є сторонами договору про надання соціальних послуг шляхом соціального замовлення?
Відповідь. Сторонами такого договору є замовник соціальних послуг і надавач соціальних послуг.
Договір укладається на умовах, що відповідають умовам конкурсу та конкурсній пропозиції надавача соціальних послуг. Договорів може бути укладено на строк до трьох років.
Форма примірного договору затверджується Мінсоцполітики.
Руслана Гаврилюк
Координаторка з посилення інституційної спроможності