На юридичному факультеті освітній процес здійснюється за шістьма освітніми програмами: «Право», «Міжнародне право» підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, «Право», «Медіація, «Міжнародне право» підготовки здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти та Освітньо-наукова програма «Право» підготовки здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти.
Кожна освітня програма успішно акредитована, що черговий раз підтверджує якісну правничу освіту на юридичному факультеті нашого університету.
Метою акредитації є, насамперед, підтвердження відповідності освітньої програми та освітньої діяльності за цією програмою критеріям, визначеним Положенням про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти № 686 від 15.05.2024 р., за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти. Таким оцінюються:
- Проєктування освітньої програми.
- Структура та зміст освітньої програми.
- Доступ до освітньої програми та визнання результатів навчання.
- Навчання і викладання за освітньою програмою.
- Контрольні заходи, оцінювання здобувачів вищої освіти та академічна доброчесність.
- Людські ресурси.
- Освітнє середовище та матеріальні ресурси.
- Внутрішнє забезпечення якості освітньої програми.
- Прозорість та публічність.
- Навчання через дослідження.
Враховуючи важливість такого оцінювання і постійний процес удосконалення правничої освіти, відповідність освіти вітчизняним стандартам, систематичну, послідовну роботу в напрямку підготовки успішного правника, необхідність обізнаності і практичного застосування новел акредитаційних експертиз, 19 листопада 2024 року було організовано та проведено семінар на тему «Акредитація освітніх програм: нові правила гри». Активними учасниками такої зустрічі були гаранти усіх освітніх програм, члени проектних груп, завідувачі кафедр, представники адміністрації.
Обговорювали особливості акредитаційної експертизи, постакредитаційний моніторинг, нову форму звіту самооцінювання ОП. І все це відбувалося в поєднанні з практичними рекомендаціями, ґрунтовними пояснення, корисними пропозиціями і порадами.
Цікавою була дискусія про критерії оцінювання якості освітніх програм через призму «Переліку суттєвих недоліків», визначених Інструкцією щодо застосовування в процесі акредитаційної експертизи «Переліку суттєвих недоліків», затвердженої наказом Національного агентства забезпечення якості вищої освіти від 02.09.2024 № 39. Було закцентувано увагу на врахуванні Планів заходів за наслідками проведення акредитацій при підготовці правників, важливості активної участі усіх стейкхолдерів в даному процесі.
Оксана Меленко
заступник декана юридичного факультету з навчально-методичної роботи, доцент