MEDIATS

VR-технологій в навчальному процесі студентів 5 та 6 курсів ОПП «Медіація»

VR Technologies in MEDIATION

Черговий навчальний день у нас, студентів 5 та 6 курсів ОПП «Медіація» юридичного факультету Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, як звично, розпочався о 9:30 із лекційного заняття на тему: «Міжнародна медіація. Аспекти культурного різноманіття в медіації». Професорка Міріям Гомес Ромеро, яка була лектором наголосила, що медіація як психологічно-соціальне явище, має свої особливості залежно від культорного середовища конкретної території, навіть у різних куточках Іспанії ставлення до медіації і її роль у суспільстві дуже відрізняється. Також нам розповіли про причину виникнення процесу медіації – явище конфлікту.

Конфлікт— це зіткнення протилежних інтересів і поглядів, напруження і крайнє загострення суперечностей, що призводить до активних дій, ускладнень, боротьби, що супроводжуються складними колізіями; ситуація, в якій кожна зі сторін намагається зайняти позицію несумісну з інтересами іншої сторони.

Відносини, які можуть призвести до конфлікту:

  • Відносини між групами, наприклад, в сусідньому співтоваристві, де проживають різні етнічні групи.
  • Відносини між групою та установою, наприклад, в університеті група Еразмус та її відносини з університетом.
  • Відносини між установами – можемо розглядати цей тип відносин як відносини, що існують між різними установами або між підрозділами однієї установи.
  • Етнокультурні питання.
  • Або люди, які беруть участь у проекті, мають різне походження або різні культури, належать до різнихї віросповідань тощо.
International Mediation Lecture

Далі була звична перерва «Coffee – break» під час якої можна скуштувати різні смаколики та випити кави.

Після перерви на каву, нам повідомили, що на наступну пару запрошені спеціальні гості, ця новина помітно підвищила рівень зацікавленості академічної спільноти.

Цими гостями були спеціалісти із VR-технологій. Спочатку ми захоплено слухали про стрімкий технологічний прогрес, вплив на життя людей, а згодом нам принесли його здобутки – окуляри та прилади віртуальної реальності. Нас вкотре поділили на групи кожна з яких повинна була провести медіацію за наданим організаторами сценарієм, попередньо визначивши ролі медіаторів та сторін конфлікту, проте цього разу ми працювали у віртуальній реальності у конкретних умовах згідно нашого кейсу. Наприклад, нашій групі дістався кейс про африканського іммігранта, який потребує медичної допомоги в Іспанії, але через свої релігійні переконання відмовляється від послуг лікарів. Медичні працівники як справжні професіонали прагнули виконати свій обовязок і тому звернулись до медіатора для вирішення конфлікту. Ми спробували свої сили у незвичних умовах, це був унікальний та захоплюючий досвід.

По завершенні занять, ми були стомлені, вражені та захоплені, оскільки протестували абсолютно нові для нас способи проведення медіації. Можна сказати, ми на короткий час потрапили у майбутнє.

Підсумовуючи, хочеться сказати, що кожен день даного стажування несе велику користь для кожного студента ОПП «Медіація» і неодмінно знадобиться нам у майбутній професійній діяльності правника та медіатора.

Юрій Коваль, студент 5 курсу ОПП «Медіація» юридичного факультету Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича

Медіація: навчання та трансформація суспільства

Цей проєкт фінансується за підтримки Європейської комісії. Ця публікація відображає лише точку зору авторів, і Європейська комісія не несе відповідальності за будь-яке використання інформації, яка в ній міститься.

co-funded_small
mediats_logo_small

Читайте також: