Реалізація грантового проєкту «MEDIATS» в ЧНУ ім. Ю. Федьковича перейшла у стадію «збирання врожаю».

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter

Такий суспільний феномен як успіх вимірюється у різних величинах – у тривалості або протяжності здоланого шляху, у кількості та якості досягнутих результатів, у характері та глибині змін соціуму чи окремих його структурних елементів тощо. Очевидно, саме останній критерій найбільше придатний для оцінки ходу реалізації Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича грантового проєкту «Медіація: навчання та трансформація суспільства (MEDIATS)» Програми ЄС ERASMUS+KA2:CBHE.

Ще зовсім недавно просте згадування цього проекту розбурхувало уяву університетської академічної спільноти та більш широкого загалу, викликало хвилювання у безпосередніх його виконавців від університету – проєктної групи його кафедри публічного права, породжувало почуття причетності до великої спільної мети – вироблення інноваційного інструментарію замирення соціуму.

Із плином часу та наростанням числа конкретних справ, позитивних змін, досягнутих його прямими виконавцями, університетом, Україною в цілому у межах виконання проєкту, гострота відчуття незвичності, інноваційності усього, що з ним пов’язано, поступово змінилися буденним сприйняттям заходів у межах проєкту MEDIATS. Напевно, це природний стан речей. Але він інколи не дозволяє розгледіти у повсякденному справжні перлини.

Однією з багатьох таких перлин у підготовці магістрів-медіаторів ЧНУ ім. Ю. Федьковича став дводенний онлайн тренінг на тему «Медіація у сімейних спорах» 5-6 листопада, який забезпечується одним із гуру медіації в Україні, Ольгою Тютюн. До речі, вона уже впродовж ряду років бере найактивнішу участь у становленні Чернівецької школи медіаторів, у фаховій підготовці магістрів-медіаторів юридичного факультету ЧНУ ім.Ю.Федьковича.

Вищезазначений онлайн-тренінг «Медіація у сімейних спорах» завдяки особливому формату його проведення, а саме: інтерактивному засвоєнні теоретичних знань, напрацюванні компетенцій медіатора у практичних вправах та рольових іграх з індивідуальним зворотнім зв’язком, обговоренні конкретних ситуаційних вправ у малих групах, роботі у симуляціях для відпрацювання навичок медіатора, студенти, майбутні медіатори, сформували цілісне бачення про процес сімейної медіації, систему теоретичних знань у сфері сімейної медіації та системи вмінь і навичок, їх застосування на практиці, відпрацювали навички ефективного сімейного медіатора.

Студенти-магістри навчилися: створювати сприятливу для медіації атмосферу та сприяти спілкуванню та взаємодії сторін; розуміти особливості взаємодії медіаторів та здобули навички роботи в ко-медіації; більш глибоко розуміти специфіку сімейних конфліктів і особливості проведення медіацій в них; усвідомлювати свої досягнення і необхідні зони професійного зростання.

Також «прокачали» навички залучення до процесу медіації, ініціювання медіації, підготовка до медіації, дослідження інтересів сторін, основи комунікації, техніки активного слухання в роботі медіатора, правила безконфліктного спілкування.

Тренер організувала цікаву роботу у групах, проводилися симуляції на основі кейсів, які завершилися активними дискусіями та цікавими обговореннями.

У все більшій мірі медіація у Чернівцях укорінюється, стає щоденною справою, трансформується у затребуваний інструмент ефективного вирішення конфліктів у соціумі.

Руслана Гаврилюк
менеджер робочої групи ЧНУ ім. Ю. Федьковича,
проєкту MEDIATS Програми ЄС ERASMUS+KA2:CBHE.
Анастасія Спіжавка
асистент кафедри публічного права,
адвокат, медіатор, адвокат системи БВПД.

Поділитись

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
MEDIATS promo
Цей проект фінансується за підтримки Європейської комісії. Ця публікація відображає лише точку зору авторів, і Європейська комісія не несе відповідальності за будь-яке використання інформації, яка в ній міститься.