Новини

Конфліктологічна компетентність правника: розмовляємо з клієнтом

Mediation

Робота правника – це постійне спілкування. Часто конфліктне, емоційне, зі звинуваченнями та образами. А іноді – це великі глибокі історії життя, в яких потрібно розібратися для того щоб надати відповідну ефективну правову допомогу. Саме про конфліктологічну компетентність правника, про те як потрібно розмовляти з клієнтом, що враховувати, коли готуємося до зустрічі говорили на гуртку «Лабораторія технік медіації», який відбувся 18 жовтня 2023 р.

До роботи гуртка долучилися студенти 3-го курсу юридичного факультету. Обговорювали як рівень ескалації конфлікту може впливати на дії, висловлювання клієнта та роботу юриста в справі; як краще розпочати розмову; практикували активне слухання та допомагали підготувати відповідне звернення, запит, заяву чи скаргу. Студенти поділилися власним досвідом спілкування з громадянами, який отримали під час проходження навчальної практики в органах місцевого самоврядування та органах державної влади. За їх відгуками, робота публічних службовців важлива та в той же час складна. Потрібно володіти різними компетенціями й навичками, окрім знання законодавства, діловодства. А велика частина діяльності пов’язана саме зі спілкуванням з людьми, які часто перебувають в конфлікті. Тому, на думку учасників нашого гуртка, для правника є обов’язковими навики аналізу конфліктної ситуації, вміння працювати з емоціями (як власними так і клієнтів), вміння слухати людей, структурувати їх висловлювання та визначати, що насправді їм важливо. Нам цінно було почути, що деяким студентам при консультуванні на практиці стали в нагоді навички, які вони отримали під час вивчення курсу вільного вибору «Вступ до медіації»!

Дякуємо учасникам за активність та запрошуємо всіх долучатися до роботи гуртка!

Lidiia Nesterenko

Лідія Нестеренко

керівниця навчально-наукової лабораторії медіації, переговорів та арбітражу