Вітаю усіх! Нещодавно я повернулась із міста-побратима наших рідних Чернівців – Клагенфурта, що знаходиться на східному березі озера Вертерзе та є столицею південної австрійської провінції Каринтія. Саме в цьому мальовничому місті розташований університет Альпен-Адрія, в якому проходило моє навчання в рамках програми міжнародної співпраці Європейського Союзу Erasmus+.
Одним із факультетів університету є «Wirtschaft und Recht», що в перекладі означає «Економіка та право». Тому, обов’язковою умовою було вивчення однієї з економічних наук, яка тісно пов’язана із правом.
Міжнародний відділ університету пропонував німецькомовні інтенсивні курси для усіх студентів різних рівнів, що однозначно було перевагою для тих, хто хотів вивчити мову або покращити свій рівень та отримати відповідний сертифікат.
В університеті викладають двома мовами – німецькою та англійською, а саме навчання дуже схоже до того, до якого ми звикли: лекції, практичні заняття та сесія на завершення семестру.
Надзвичайно зручним видався портал університету, на якому студенти можуть ознайомитись з силабусом програми того чи іншого предмету, зареєструватись на дисципліни та іспити, мати доступ до персонального розкладу та результатів успішності.
Система оцінювання виявилась для мене абсолютно незвичною. Зокрема, студенти не отримували балів на практичних заняттях, достатньо було брати активну участь в дискусії з викладачем та одногрупниками і не соромитись висловлювати свою думку. Основне і єдине оцінювання знань відбувалось саме під час іспитів: це були письмові завдання, вирішення тестів чи кейсів або ж груповий проект, все залежало від обраного предмету. Деякі дисципліни передбачали можливість користування Кодексом (Open-book exam).
Шкала оцінювання в університеті – 5-бальна і що найцікавіше оцінка «1» вважається найуспішнішим результатом, в той час як «5» означає «не складено».
У студента є 3 можливі дати складення іспиту на вибір або ж кому не вдалося з першої, або другої спроби успішно завершити навчання, університет надає ще одну можливість.
На вищезгаданому студентському порталі опубліковуються результати іспитів і навіть статистика у відсотках як група загалом справилась із поставленим завданням. З деяких предметів на обраному курсі в «Moodle» можна знайти кількість набраних балів за своїм студентським номером.
Надзвичайно приємно було спостерігати та відчути, що до іноземних студентів, що перебували на різних програмах академічної мобільності викладачі ставились так само, як і до місцевих студентів.
Майже усі заняття проводились у авдиторіях, що вражали своєю красою. В кожному корпусі були наявні автомати з їжею та напоями, місця для відпочинку із розетками. Кожна авдиторія була оснащена відео-проекторами, ноутбуками. В лекційних залах викладачі використовували проектори, з яких транслювалася презентації і мікрофони, щоб навіть на останніх рядах було чітко чути лекцію.
В університеті навіть наявний спортзал, абонемент в який можна було придбати за 60€ на весь семестр та відвідувати в той час, коли там не проходили заняття студентів з факультету «Фізичного виховання».
Для успішного навчання в університеті, окрім підручників за якими ми вивчали програму, доводилось читати багато додаткової літератури. Для цього існує університетська бібліотека, яка знаходиться в центральному корпусі. Наявність тієї чи іншої книги можна було з легкістю перевірити на вищезгаданому мною порталі та забронювати її для себе. Також цікавим є те, що у бібліотеці можна було знаходитись цілодобово, достатньо було лише один раз зареєструватись на сайті.
Невід’ємною частиною навчання стали ми – студенти, які обмінювались досвідом та знаннями в холі університету коли готувались до занять.
Зазвичай викладачі вказували сайти та прикріплювали посилання, на яких можна було знайти безкоштовно додаткові статті.
У випадку, коли студентам щось було незрозуміло, вони завжди могли звернутись до викладача після пари або електронною поштою по допомогу. Наприклад, коли мені було складно розібратись із правовою системою Австрії у сфері медіа, зокрема у розв’язанні задач, я звернулась до викладача, який з радістю надіслав мені додаткові матеріали та порадив літературу із детальним поясненням.
Окрім навчання, в університеті ніколи не було нудно, студентський парламент «ÖH» та міжнародний відділ розробили цікаву культурну програму. Зокрема було організовано «Welcome days», де студенти, які лише вступили до університету, а також студенти за обміном могли ознайомитись із авдиторіями, пройти курс на «Moodle», де були короткі відео-ролики, які включали в себе екскурсію кампусом, інформацію про академічну доброчесність, користування студентським порталом і тому подібне. Студентський парламент подарував новоприбулим студентам університетські шопери (надзвичайно зручні торбинки), брендовані блокноти та необхідну канцелярію.
Також мені сподобалось, що в приміщенні бібліотеки був розташований стенд із атрибутикою університету, яку всі охочі могли придбати.
Факультетом проводились різні вечірки, вечори національної кухні, настільних ігор та перегляду фільмів, піші прогулянки в гори і навіть катання на лижах, як тільки випав перший сніг, щоб студенти могли краще між собою познайомитись.
Оскільки я потрапила на зимовий семестр, вдалося краще зануритися в культуру Австрії, їх традиції на різдвяні свята, цьому також дуже посприяв університет, влаштовуючи «Ходу Крампусів» та прихід Миколая, який у холі роздавав цукерки. Також університет надавав студента-бадді, який допомагав звикнутись із життям в новому місті, допомагав із тонкощами навчання та просто став справжнім другом.
Під час канікул мені вдалося відвідати Батьківщину відомого австрійського композитора і музиканта Вольфганга Амадея Моцарта – місто Зальцбург та столицю Австрії – Відень, а також неймовірну Венецію (Італія) зі своїми друзями з України, Косово, Хорватії, Франції, Італії та Нідерландів.
Загалом навчання в університеті Альпен-Адрія міста Клагенфурт було спрямоване на практичне застосування вивченого мною матеріалу. Ми виконували різні завдання, в яких проводився глибокий аналіз правової системи, як вона пов’язана із веденням бізнесу та економікою загалом. Наприклад, за допомогою курсу «Media Law» (Медіа право) я навчилась розуміти та вирішувати кейси, які мають місце в сучасному світі, зокрема проблему наклепів, образ та порушення ділової репутації у медіа просторі. Також усі дисципліни вимагали високого рівня знання професійної англійської мови, адже були такі види робіт, як написання есе та наукової роботи, створення презентацій, розв’язання кейсів, перегляд наукових фільмів, прочитання та аналізування кодексів і статей.
На останок, хочу сказати, що досвід участі в програмі Erasmus + виявився для мене надзвичайно корисним, адже я змогла покращити не тільки мої знання в юридичній сфері, але й рівень іноземних мов, виховати в собі самостійність у вирішенні проблем як професійних, так і побутових. Також надзвичайно корисними і приємними стали для мене знайомства з викладачами, спілкування та дружба з студентами з різних куточків земної кулі, що збагатило моє бачення світу.
Катерина Дорош
студентка 4 курсу