MEDIATS

Пізнаємо досвід Нідерландської школи медіації та розширюємо практичні навички медіатора

13 лютого 2021 року у межах реалізації грантового проекту «Медіація: навчання та трансформація суспільства» розпочав роботу чотирьохденний онлайн тренінг для магістрів-медіаторів ОПП «Медіація» ЧНУ ім.Ю.Федьковича. Його проводить визнаний європейський гуру медіації, медіатор та водночас ректор Нідерландської бізнес академії Ян ван Звітен. Учасниками тренінгу є 15 студентів-правників, що навчаються на ОПП «Медіація», двоє викладачів кафедри публічного права, які забезпечують ряд дисциплін цієї програми Оксана Меленко та Лідія Нестеренко та нещодавня випускниця спеціалізації Медіація, а наразі практикуючий юрист Олена Щербакова. Ян ван Звітен дуже добре знає юридичний ринок і специфіку прийняття і виконання судових рішень не лише в Нідерландах, а й в Україні. Тому не дивно, що спілкування з практикуючими та майбутніми юристами-медіаторами так чи інакше велось навколо обопільних переваг професій юриста та медіатора. Для учасників тренінгу-студентів це важливий елемент навчання у межах ОПП «Медіація».

Учасники тренінгу мали чудову можливість оцінити нестандартний підхід професора та практикуючого медіатора до розуміння та використання ресурсів в медіації, влади та розподілу сил сторін, переваг такого розподілу та недоліків. При цьому Ян ван Звітен наголосив на відомій нідерландській приказці «Кожен недолік має перевагу».

Заслуговує на особливу увагу неординарне трактування тренером співвідношення як понять, так і технік медіації та Коучингу, що одразу породило в учасників тренінгу ряд питань: які можливі напрямки взаємодії професійних коучів та медіаторів, чим можуть бути корисні один одному дані фахівці? Наскільки буде ефективним коучинг, якщо підопічний переживає внутрішній конфлікт? В яких випадках найчастіше коуч відмовляється від процесу і на якому етапі коучингу? Медіатор повинен бути емпатійним, чи має місце співпереживання в коучингу з боку коуча і чи не впливає це на ефективність даного процесу? Які інструменти, технології  коучингу найбільш ефективні в медіаційному процесі?

Одним з найбільш важливих аспектів тренінгу, що розпочався, на нашу думку, є те, що він дає можливість подивитись на процес адаптації медіації в повсякденне життя України крізь призму більше ніж 25 річного досвіду Нідерландів, де, як і в Україні, ініціатива була в руках медіаторів, піонерів-ентузіастів. Наразі в Нідерландах налічується більше, ніж 3 тисячі активних зареєстрованих медіаторів, більше 200000 офіційних медіацій, а ще більше – неофіційних. Також цікавим є той факт, що більше 30 000 осіб пройшли курс з медіації і використовують ці навички у своїх щоденній роботі як судді, адвокати, нотаріуси, менеджери, фінансові аналітики тощо.

Сподіваюсь, що навіть після 1-го дня тренінгу учасники реально зрозуміли, що будь який виклик, в тому числі і відсутність правового регулювання медіації на даному етапі розвитку України, є чудова можливість для нового старту та нових горизонтів.

Havrylyuk Ruslana Oleksandrivna

Руслана Гаврилюк

менеджер проєктної групи «MEDIATS»

Медіація: навчання та трансформація суспільства

Цей проєкт фінансується за підтримки Європейської комісії. Ця публікація відображає лише точку зору авторів, і Європейська комісія не несе відповідальності за будь-яке використання інформації, яка в ній міститься.

co-funded_small
mediats_logo_small

Читайте також: